3 daagjes verder - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Elise Verklaren - WaarBenJij.nu 3 daagjes verder - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Elise Verklaren - WaarBenJij.nu

3 daagjes verder

Blijf op de hoogte en volg Elise

28 Februari 2015 | Suriname, Paramaribo

Alweer zaterdag vandaag, dus even een verslagje van de afgelopen 3 dagen.
Donderdag zijn we voor het eerst op stage geweest om kennis te maken. Erg leuke school met hele leuke collega's. ik sta in groep 3-4 de komende weken. De kinderen waren erg enthousiast om ons te zien en waren ook erg blij en vrolijk. Na een rondleiding door de school gingen we in onze eigen klas kijken. Op dat moment stond een er ook een Nederlandse stagaire omdat Anouk mijn stage begeleider ziek naar huis was gestuurd. Ik had mezelf voorgesteld en de kinderen hadden gelijk vragen en dachten zelf dat ik 32 was haha. Erg leuke kinderen! Daarna mocht ik gelijk met groep 4 helpen. ze waren aan het rekenen en mocht ze helpen wanneer ze iets niet wisten. Na een uurtje gingen we weer naar huis toe met de taxi. Het was die dag ook een hele warme dag! Dus toen we thuis kwamen zijn we lekker met een stoel in de zon gaan zitten! We zijn toen al lekker bruin geworden haha. 'S avonds hebben we pasta gekookt en omdat we geen gehakt hier hebben, hebben we knakworstjes in stukjes gesneden en door de pastasaus gedaan. We zijn in de avond vroeg naar bed gegaan na het douche.
Vrijdag hebben we lekker een beetje kunnen uitslapen maar dat lukte niet echt omdat het heel hard regende waar we wakker van werden. In de ochtend hebben we lekker ontbeten. Een broodje met leverpastei, Mmmmmm. En natuurlijk een lekker kopje koffie niet te vergeten. Om 11 uur zijn we gaan fietsen om in het centrum te gaan kijken, al zijn we daar nooit gekomen haha. We hebben 2 uur rondgefietst en hebben ook een bosbrand gezien. We hebben ook veel van de rivier gezien. Na een tijdje ben ik voorop gaan fietsten om de weg terug te vinden en dat is mij ook gelukt haha. Toen we terug kwamen hebben we gegeten en zijn we met een handdoek in de zon gaan liggen, want we willen wel bruin terug komen. Ook Vrijdag hebben we pasta gegeten omdat we vroeg weg gingen. We zijn naar een poolparty voor studenten geweest. Toen we op de plek aan het verzamelen waren kwam er een Surinaamse band met mensen die erbij dansten. Was echt leuk om te zien. We zijn met een party bus er heen gegaan. Een erg leuke geslaagde avond. De volgende morgen hadden we een city tour. Dus dat viel wel even zwaar.. ik had een flinke kater te pakken net als de rest. De rest van de dag heb ik op bed gelegen en veel geslapen. Zometeen gaan we lekker een pizza bestellen. En vanavond komen er weer 5 nieuwe mensen en dan is het huis compleet!
Tot de volgende vanuit Suriname!

  • 01 Maart 2015 - 12:23

    Papa:

    Super om te horen dat het zo goed gaat. Leuke klas ook. Neem maar zo veel foto's als je kunt want dit is de reis van je leven. Wat ziet het er daar prachtig uit. Ik kijk alweer uit naar het volgende verhaal en de volgende foto's. Succes mopppie. I love you

  • 01 Maart 2015 - 16:19

    Mirjam Martens:

    Fijn te horen dat t goed gaat.
    Knuffels vanuit Breda. Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elise

Ik ben Elise verklaren en ben 18 jaar oud. op dit moment verblijf ik voor 9 weken in Suriname. ik loop daar stage op een basisschool.

Actief sinds 25 Feb. 2015
Verslag gelezen: 306
Totaal aantal bezoekers 4546

Voorgaande reizen:

23 Februari 2015 - 27 April 2015

stage suriname

Landen bezocht: