3e week in suriname. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Elise Verklaren - WaarBenJij.nu 3e week in suriname. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Elise Verklaren - WaarBenJij.nu

3e week in suriname.

Blijf op de hoogte en volg Elise

17 Maart 2015 | Suriname, Paramaribo

Derde week ook al weer voorbij,
We hebben de derde week voor de 2e week stage gehad. Op stage heb ik veel uitleg gekregen over hoe ik groep 3 en 4 les moet geven zodat ik dat in de komende weken een keer kan gaan doen.
Ook heeft Vidhur zijn verjaardag gevierd, heel de klas heeft een traktatie gekregen, een zakje met loombandjes en heel veel lekkere dingen. Ook de juffen en meneren kregen die plus een lekker zelf gemaakte cake. Verder trakteren sommige kinderen ook aan heel de school en heeft de rest van de school chips gehad. Op dinsdag ben ik meegegaan met groep 3 naar de zwemles. De kinderen van groep 3 gaan dan naar een zwembad voor een zwemles met de directrice en 2 ouders die de kinderen in een grote auto op en neer rijden. Het is wel een pittige klas, omdat er veel kinderen in zitten met leerproblemen en dus niet goed willen luisteren af en toe. Het is zwaar maar maakt het wel uitdagend.
Donderdag middag hebben we dan weekend, ’s middags zijn Bo en ik even naar het centrum geweest. Ook hebben we even lekker Mac Donalds gegeten.. Na het winkelen hebben we ook lekker een cocktail gedronken om het weekend in te luiden.
’s Avonds zijn we met z’n drieën gaan stappen, Ik Bo en Samantha. Mijn planning was niet te gaan maar toch ben ik meegegaan want tegen een stapavondje zeg ik niet snel nee haha. We hebben die avond erg gelachen in Havanna. Daar komen veel studenten heen om te stappen op donderdagavond.
Vrijdag zijn we overdag naar de dierentuin geweest, het was een erg leuke en gezellige middag. Ondanks er niet veel spectaculaire dieren waren hebben we ons wel vermaakt. Vooral ook erg veel foto’s gemaakt. Toen we terug kwamen hebben we eerst even gezeten en zijn we daarna naar het centrum gegaan, Bo ik en Kaya. Even wat nieuws kopen, want ja met het inpakken van mijn koffer was ik toch wel wat kleren vergeten .. haha. Verder heb ik ’s middags aan school gewerkt om alles een beetje bij te werken om een grote achterstand te voorkomen.
Vrijdag avond zijn we bijna met iedereen gaan stappen in Touche. Van te voren hebben we eerst gezellig een spelletje gedaan en veel gelachen. En natuurlijk wat gedronken. We kwamen half 6 thuis ongeveer, en hebben de zondag dan ook lekker lang uitgeslapen tot 1 uur. Verder hebben we heel de zondag niet veel gedaan. Ik en Bo zijn heel de dag thuis gebleven en even wat aan school gedaan en natuurlijk ook even naar huis geskypt. Een leuk weekendje weer achter de rug!
Vandaag weer begonnen met stage, ik heb wat dingen voor de directrice gedaan. Zoals leerlingen in het systeem invoeren. Ook hebben we al wat opdrachten besproken die we op stage gaan uitvoeren, want de tijd gaat snel want we hebben met deze week erbij nog maar 4 weken stage. Omdat we 2 weken paasvakantie hebben over 3 weken.
Tot zo ver weer mijn verslag !

  • 17 Maart 2015 - 19:27

    Britt:

    Leuk om je verhalen te lezen Elise! Zo te lezen heb je het echt naar je zin!

    Groetjes,
    Britt Jespers

  • 18 Maart 2015 - 00:52

    Annie:

    Hoi Elise,

    Leuk om weer iets van je te horen, ik denk vaak aan je hoe zal ze het maken daar maar zo te horen
    gaat het goed met je, fijn voor je.

    groetjes,
    Tante Annie

  • 18 Maart 2015 - 06:41

    Papa:

    Mooi om te lezen schatje. Lekker veel input opdoen daar en veel leren. Niet alleen van school maar ook van de omgeving. Ik hoop dat je nog veel ervaring op doet daar. Geniet van de mooie dingen van het leven daar. Dikke knuffel ( Brasa ) voor jou en iedereen daar. Enjoy.

  • 18 Maart 2015 - 20:51

    Ome Henk En Tante Riet:

    Hee Elise .

    Wij volgen jou ook en zo je verhalen te lezen heb je het super naar je zin .
    Een hele ervaring ,je stage ,stappen ,eten koken gaat jullie ook goed af .ha ha
    Geniet van deze tijd ,want het is zo voorbij .

    Groetjes Ome Henk en Tante Riet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elise

Ik ben Elise verklaren en ben 18 jaar oud. op dit moment verblijf ik voor 9 weken in Suriname. ik loop daar stage op een basisschool.

Actief sinds 25 Feb. 2015
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 4548

Voorgaande reizen:

23 Februari 2015 - 27 April 2015

stage suriname

Landen bezocht: