week 7 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Elise Verklaren - WaarBenJij.nu week 7 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Elise Verklaren - WaarBenJij.nu

week 7

Blijf op de hoogte en volg Elise

09 April 2015 | Suriname, Paramaribo

Week 7 alweer, de tijd gaat zo snel voorbij...
Deze week hebben we vakantie, Maandag hebben we even een dagje niks gedaan. Even met thuis geskypt, en even bij gekletst. 'Savonds zijn we nog wat gaan drinken met z'n vieren om de verhalen te horen van Samantha haar trip. Was even gezellig, Kaya en Samantha gingen naar huis toe en Bo en ik hebben nog even ergens anders wat gedronken en ja dan is het zo weer half 5.. Maarja als het maar gezellig was zeggen ze dan haha.
Dinsdag zijn we naar de Palmentuin gegaan, van te voren even boodschappen gedaan om daar te picknikken. We zijn ook nog even naar het postkantoor gefietst maar jammer genoeg geen post voor de koenawaristraat haha. Daarna zijn we naar huis gegaan en hebben we even uitgerust. 'S avonds heb ik lekker pasta gegeten en ben ik optijd naar bed gegaan omdat we Woensdag op trip gingen.
Woensdag ben ik er om half 8 uitgegaan om mijn tas in te pakken voor een dagje Babunhol en Overbridge. Om 9 uur zijn we vertrokken, onderweg hebben we nog even een goed ontbijtje op, Een Surinaamse loempia en een gebakken banaan. En natuurlijk een bak koffie en een sigaret niet te ontbreken. Daarna zijn we verder gaan rijden naar Babunhol. Dat is een soort vakantie park waar je lekker kunt relaxen en kunt genieten van de mooie omgeving. We hebben bij aankomst bij ons hutje eerst geproost met een biertje om half 12. En we willen natuurlijk niet wit terug komen dus zijn we aan de rivier gaan liggen en gaan zonnen haha. Om 1 uur hebben we daar geluncht, en een goeie lunch want we kregen lekker een bakje bami of nasi, en ik had een bakje Nasi. We hebben daarna even een rondje gelopen op het park. Was heel erg mooi en we hebben over een boomstam gebalanceerd om naar de overkant te komen haha. We zijn daarna gaan inpakken om naar het volgende te gaan, De Stuwmeerdam. Dat is een grote dam van het stuwmeer en waar je ook alle grote bergen ziet. We zijn daar heel even geweest en doorgereden naar Overbridge. Ook een hele mooie omgeving en ook een soort vakantie park met huisjes. Jammer genoeg regende het dus konden we niet zwemmen of zonnen maar in plaats daarvan hebben we bier gedronken en een kaart spelletje gespeeld. En voordat je het dan weet is het alweer 6 uur en tijd om naar huis te gaan. We moesten nog een uurtje rijden en omdat de radio het niet deed hebben we zelf maar nederlandstalige liedjes gezongen. Een gezellig ritje naar huis dus haha. Toen we thuis kwamen hebben we nog even gezeten en ben ik nog snel even gaan liggen om even energie te krijgen. We zijn 's avonds gaan uiteten bij Bar Zuid. En genoten van een heeeeerlijke pizza met een rood wijntje. Om half 12 ben ik naar huis gegaan. Thuis nog even gezellig gekletst met wat huisgenootjes en om 2 uur naar bed gegaan.
Vanochtend was ik er om half 10 uit om even lekker rustig wakker te worden. Vandaag gaan we nog even naar het IloveSU beeld en naar het postkantoor om te kijken of we post hebben. Daarna even bijslapen om er vananavond tegenaan te kunnen in Havanna! En morgen staan we er fris bij om naar een 2 daagse tour te gaan. We gaan naar Galibie en Frans Guyana. We overnachten daar in een bed en komen zaterdag avond terug dus we hebben er zin in!!

  • 09 April 2015 - 19:04

    Mirjam:

    Veel plezier op jullie volgende trip. Xx

  • 11 April 2015 - 07:13

    Papa:

    Super schatje. Geweldige trips maken jullie toch.
    En volgens mij ook overal wel een feestje te vinden.?
    Maar de omgevingen moeten superieur zijn zeg.!
    Kan gewoon niet wachten om alles te horen en te zien.
    Dikke knuffel voor iedereen daar in de Koenawaristraat...!! :)
    XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elise

Ik ben Elise verklaren en ben 18 jaar oud. op dit moment verblijf ik voor 9 weken in Suriname. ik loop daar stage op een basisschool.

Actief sinds 25 Feb. 2015
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 4551

Voorgaande reizen:

23 Februari 2015 - 27 April 2015

stage suriname

Landen bezocht: