trips in de paasvakantie - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Elise Verklaren - WaarBenJij.nu trips in de paasvakantie - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Elise Verklaren - WaarBenJij.nu

trips in de paasvakantie

Blijf op de hoogte en volg Elise

24 April 2015 | Suriname, Paramaribo

Alweer op de helft van de vakantie…
En kunnen de touren beginnen! Vrijdag zijn we begonnen met de tour naar Galibi en Frans Guyana. 2 dagen met de meiden op stap! Ik was met Kaya Bo en Samantha. We zijn die vrijdag om 9 uur opgehaald door de Winston, onze reisleider. We zijn in Albina opgestapt op de boot, we moesten daarvoor een paar uur rijden. Eenmaal op de boot moesten we ongeveer 1,5 uur varen naar Galibi. Voordat we naar Galibi gingen moesten we nog even wachten op een paar andere meiden die ook die kant op gingen. Eenmaal op de boot hadden we muziek en borgoe cola dus kon het feest beginnen haha.
Onderweg hadden we lekker weer tot het laatste gedeelte, het begon te waaien en regenen waardoor we onder het doek moesten. Een hele ervaring weer. Maar eenmaal helemaal aangekomen hebben we ons gesetteld op Galibi. We hebben wat gedronken en gegeten en zijn een wandeling gaan maken met wat er allemaal te zien was. Alle oude huisjes en de omgeving was heel mooi. Hier was ook een echt strand, want we zaten aan de Atlantische Oceaan. Na de wandeling hebben we gegeten en even gerelaxt. In de avond zijn we dan met de boot naar het strand gevaren waar de zee schildpadden hun eieren leggen en waar je dat kunt zien. Van de schildpadden mochten we geen foto’s maken omdat het ei-leg proces dan verstoord word. Maar was heel erg mooi om te zien. Deze schildpadden waren ongeveer 1 meter 20 groot. Vervolgens gingen we op de boot weer terug naar onze verblijfplaats. We hadden op de boot erge hoge golven dus het maakte het allemaal wat spannender. Eenmaal thuis zijn we nog even wat gaan kletsen en naar bed gegaan omdat de boot de volgende ochtend om 7 uur vertrok naar Albina. Daar hebben we onze spullen in de auto gelegd en alleen de spullen die we nodig hadden voor Frans Guyana meegenomen.
Vervolgens weer op de boot naar Frans Guyana, daar hebben we een oude gevangenis bezocht en rond gekeken. Verder hebben we daar veel gelopen en gezien zoals de markt en plaatselijke winkeltjes. Toen we alles een beetje gezien hadden zijn we met de boot weer terug gegaan en zijn we vanuit Albina weer terug gereden naar huis. Eenmaal thuis ben ik met een paar huisgenoten meegagaan naar de laatste dag van de avond vierdaagse wat afgesloten werd met een feest.
In de avond ben ik met hun naar andere meiden geweest om daar wat te drinken en daarna naar Touche te gaan om nog even een drankje te doen in de stad. Zo heb ik deze dagen weer afgesloten en kon ik mezelf weer klaarmaken voor de volgende trip de volgende dag naar Berg en Dal en Brownsberg. Zondag moest ik om 9 uur klaarstaan om naar Berg en Dal te gaan. Daar gingen we met de Zipline over de berg en de Surinaamse rivier. 7 kabelbanen hebben we gedaan. Het was een hele ervaring en heel erg gaaf om gedaan te hebben. Na de kabelbaan hebben we even wat geluncht, en door gereden naar Stone Island waar we zouden overnachten. We hebben daar ons weer gesetteld en onderweg veel gelachen. We konden daar zwemmen in het Stuwmeer. Na een tijdje in het water gezeten te hebben, hebben we nog even lekker gelegen en terug gegaan naar pns huisje om ons om te kleden voor een wandeling op Stone Island. Een hele mooie omgeving. Daar hebben we ergens gegeten, en wat gedronken. Na het eten hebben we daar een kaart spelletje gedaan en natuurlijk was de Borgoe cola niet te ontbreken. Er kwamen ook andere vakantiegangers langs en hebben meegedaan, een dolle boel was het om het zo maar te zeggen. Om 2 uur zijn we ongeveer ons bed in gedoken. ’s Ochtends hebben we om 8 uur ontbeten en ingepakt. We zouden dan onze nieuwe gids ontmoeten, want Winston moest terug naar Paramaribo. Een erg leuke gids was het, we zijn met hem naar Brownsberg gereden. We hebben daar rond gelopen en 2 watervallen gezien, de Irenevallen en Leovallen. Een hele ervaring ook, was heel vermoeiend maar de moeite waard. Op de terug weg zijn we nog naar de stuwdam gereden en daar nog wat foto’s gemaakt. En toen was het alweer tijd om terug te gaan naar Paramaribo. Om tien uur waren we thuis en heb ik gelijk alles gewassen voor de volgende dag. En ben ik om 11 uur m’n bed ingedoken om Dinsdag ochtend om 8 uur klaar te staan voor de Blanche Marie Tour.